Saturday, January 2, 2010

Dara Pingitan

Aku dah terlalu lama mengidami Lily gadis happy go lucky yang matanya galak sekali. Pertemuan pertama ketika aku dan dia menyertai suatu perkhemahan tahuan anjuran Persatuan Muda Mudi Kampung Akar Berjuntai. Ketika 3 hari 2 malam berkhemah di Pantai Mendam Berahi, aku berusaha bersungguh-sungguh untuk memikatnya. Setiap acara aku lakukan yang terbaik hingga aku jadi popular. Setelah keyakinan diri aku capai dari kepopularan itu, aku mengambil langkah untuk mendekatinya. Waktu itu lewat petang hampir ke senja, segala aktiviti perkhemahan telah berhenti seketika sebelum diteruskan pada malam hari. Aku melangkah perlahan tapi penuh yakin menghampirinya. Dia duduk bersama seorang temannya berbual-bual sambil tertawa kecil. Dia menoleh ke arah aku yang sedang melangkah. Angin senja meniup rambutnya, dia membetulkan helaian rambut yang menutup mukanya sambil berpaling ke arah temannya. Kedengaran hilaian halus di bawa angin lalu singgah di telinga ku. Sedikit rasa kecut terasa mencengkam perut menikam hati. Luntur sedikit rasa yakin tapi aku teruskan langkah. Lily membisikan sesuatu ke telinga temannya dan ia meninggalkan Lily sendirian. Aku berdiri di hadapannya, dia menunjukan wajah kurang senang. "Awak lindung pandangan saya" tuturnya bernada keras tapi aku dapat merasa kekerasan itu hanya dibuat-buat. Aku melangkah dan duduk disebelahnya. Kami sama-sama merenung ufuk melihat matahari ditelan olehnya.

bersambung... klik disini sebagai sokongan.

No comments:

Post a Comment